Naar goede gewoonte ontwikkelden we ook de afgelopen maand verschillende optimalisaties en nieuwe functies voor je agendasysteem. Een overzichtje:
Een betere boekingservaring voor patiënten
Heb je een lange lijst met type afspraken? Bied je patiënten dan meer duidelijkheid en structuur door met subtypes te werken. Je kan vanaf nu meerdere niveaus van types instellen. Zo hoef je je patiënt niet te overdonderen met een stortvloed aan verschillende types, maar vindt hij of zij snel en stapsgewijs de weg. Daarnaast kunnen patiënten vanaf nu na het selecteren van een type simpel terugkeren naar het vorige selectievenster.
Je kan nu bovendien ook favoriete type afspraken instellen.
Werkschema samenstellen: dupliceer een dag
Verlies geen tijd met het instellen van nieuwe werkschema’s. Vanaf nu kan je niet alleen een volledige week kopiëren, maar ook individuele dagen. Werk je 5 dagen volgens dezelfde planning? Vul dan het schema in voor 1 dag, en kopieer dat naar alle andere dagen. Zo heb je in een mum van tijd je schema ingesteld.
Geef agendagebruikers beperkte toegang
Wil je dat een gebruiker enkel toegang heeft tot de eigen agenda, of een selectie van agenda’s binnen de praktijk? Bijvoorbeeld voor externe verpleging? Contacteer ons even, en we maken dat meteen in orde.
Personaliseer je afdrukweergave
Print alleen de gegevens die je nodig hebt. Vanaf nu kan je je afdrukweergave personaliseren. Je kan voor elk formulierveld instellen of je het al dan niet wil opnemen in de print. Wanneer het vinkje 'Veld afprinten' niet geselecteerd is, wordt dat veld ook niet getoond in de print. Zo zorg je ervoor dat je enkel de informatie die je nodig hebt, bij de hand hebt.
Geef tijdsloten weer op basis van prioruren
Wil je snel zien welke tijdsloten je eerst moet inplannen? Dan kan je enkel de tijdsloten met bepaalde prioriteiten weergeven in je agenda. Je doet dat door rechtsboven in je agenda te selecteren welke prioriteiten getoond mogen worden.
Meer flexibiliteit bij het versturen van automatische mails
Je hebt nu nog meer flexibiliteit bij het versturen van mails. De functie 'Mail versturen bij verplaatsen/annuleren afspraak' werd uitgebreid en opgesplitst.
Je kan nu apart beslissen of je een bevestigingsmail verstuurt bij het verplaatsen, annuleren of kopiëren van een afspraak. Die laatste optie kan je bijvoorbeeld gebruiken om snel een herhaalafspraak in te plannen. Je kopieert dan gewoon de consultatie naar een later tijdstip, en de patiënt zal dezelfde bevestigingsmail ontvangen die verstuurd wordt bij een normale boeking.
Wil je bovendien geen bevestigingsmails versturen wanneer je als zorgverlener of secretariaatsmedewerker een afspraak boekt? Bijvoorbeeld wanneer een consultatie gepaard gaat met een bloedafname door de verpleging. Dan wil je de patiënt geen 2 bevestigingsmails sturen, voor zowel de afspraak bij de arts, als de afspraak bij de verpleging. Vanaf nu kan je op agenda-niveau instellen dat het e-mailveld om de mail uit te sturen niet automatisch aangevuld wordt wanneer je een patiënt selecteert.